vrijdag 18 maart 2005

Bye-ya



Op mijn twaalfde kreeg ik mijn eerste radiocassette recorder. Toendertijd luisterde ik naar o.a. Wham! en Spandau Ballet. Eèn van mijn eerste cassettebandje was trouwens van ABBA. Toen ging ik meer richting Melissa Etheridge, Chris Isaak en meer rock muziek. Ik vond ook dat je alleen bandjes of CD's in èèn stijl muziek kon kopen. Maar ik was de rockmuziek op een gegeven moment zo spuugzat; er moest toch meer zijn. Op televisie had ik een keer een stukje gezien over Nueva Manteca en Jarmo Hoogendijk en Ben van den Dungen en dat klonk goed. Dus met mijn OV jaarkaart naar de grote stad Den-Haag, want ja in het verre Zeeland (provincie) heb je niet zoveel keus en je moet die OV jaarkaart toch ergens voor gebruiken als je in je woonplaats ook naar school gaat. Daar vond ik maar liefst twee CD's van Nueva Manteca. Ik kon niet kiezen dus dan maar alletwee. Allebei mooie CD's volgens mij waren het 'Buesongo' en 'Afrodisia. Sindsdien is mijn koopbeleid niet meer afhankelijk van stijlen.

Soms kijk ik nog weleens op JWAjazz voor nieuws over Nueva Manteca. Ik zag vervolgens dat Jarmo Hoogendijk een nieuw Latin-Jazz quintet heeft nl. Bye-ya. Ik ga eens luisteren en dan bedenk ik wel of ik hier een CD van koop.

Geen opmerkingen: