maandag 27 juni 2005

Vacature: Mixer/geluidstechnicus QOTSA

Ik snap het niet. Je schrijft goede songs; je kan goed gitaarspelen en als je optreedt laat je je zo beroerd mixen. QOTSA klonk dus beroerd op Rockin' park. Zijn stem valt helemaal weg in de 'wall of sound'. En dan denk je nog dat komt door die boxen, maar alle bands treden op met dezelfde boxen. En die zijn wel normaal uitgemixed. Ik krijg het idee dat het hun idee van een goed geluid is. Nou dat vind ik dus niet. Of misschien zijn wel helemaal niet geinteresseerd in een goed geluid, maar meer in die 'wall of sound/noise'. Nummers die ik nog onthouden heb waren: Lost art, Little sister en een mooie uitvoering van No one knows.

Het mooiste nummer komt op naam van The tears. Dit was het nummer Apollo 13.Dit concert heb ik niet gezien alleen gehoord. Op dat moment was ik vrij moe dus ben ik er maar bij gaan zitten. Het is niet helemaal mijn muziek, maar die uitvoering van Apollo 13 was schitterend.

Een goede show werd neergezet door Interpol allleen hadden ze vrij weinig interactie met het publiek. Vooral de bassist was erg opvallend. Bij hem leek het wel of hij overal naar keek behalve naar het publiek. Ze speelden strak en de nummers klonken goed. Ze speelden o.a Slow hands. Ik ben er nu wel achter als ik zo'n verslagje wil maken, ik beter wat op kan schrijven op het festival zelf.

Het leukste optreden komt op naam van Admiral Freebee. Hij heeft veel contact met zijn publiek. Hij sprong in ieder geval tussen het publiek en maakte er het meest een show van. En er zit humor in zijn show.

En het grootste dansfeest was bij Gabriel Rios. Ook een strak spelende band met een te laat komende percussionist. Ze speelden zo ongeveer de hele eerste CD.

Ik ben er nu wel overtuigd dat ik de kleine podia leuker vind dan het grote podium. Vooral als een band wat onbekender is dan kan je het veel beter zien. Je kan makkelijker dichtbij komen en je hebt het idee dat er meer interactie tussen de band en het publiek is. Zelfs de tent vond ik al te groot. En wat ook nog opvallend was, is dat ze bij QOTSA maar het halve podium gebruikt. Waardoor je je af gaat vragen waarom sommige bands op een groot podium staan.

Ik heb zelf geen foto's gemaakt, maar misschien ga ik nog even op het internet rondkijken voor foto's

Nu naar bed zei Duimelot.

Update nummer 4: Ik heb trouwens Ozark Henry niet gezien omdat ik de keuze moest maken tussen QOTSA en Ozark Henry. Ze overlapten gedeeltelijk en ik wilde QOTSA graag vooraan zien. En ik wist niet of dat zou lukken als ik kort voor het concert bij het podium zou komen. Achteraf gezien had ik Ozark Henry liever willen zien. Maar ja dat weet je niet van te voren.

En ik had nog een discussie met de bewaking over mijn fototoestel of dat wel mee naar binnen mocht. Ik heb een spiegelreflex camera met een zoom van 35 tot 70 mm. Maar het mocht. Ik was alleen fotorolletjes vergeten mee te nemen stom stom. Vandaar geen foto's.

Geen opmerkingen: