zondag 11 maart 2007

Waar de wilde dingen zijn

We hebben in nederland een echte popprofessor. Deze popprofessor gaat schuil onder de naam Tom Ter Bogt. Eén van de onderzoeken waar hij bij betrokken was, ging over de ontwikkeling van iemands muzieksmaak. Daar kwam uit dat iemands persoonlijke muzieksmaak voortkwam uit zijn pubertijd en daarna eigenlijk niet meer veranderde. Eerst dacht ik wat is dat een onzin. Maar als ik mijn eigen muzieksmaak bestudeer, denk ik dat er zit toch wel wat inzit. Ik luister zeer weinig naar Hip Hop, R&B en House. Speed metal past ook niet echt in mijn straatje. De muziek die centraal staat in mijn cd kast is toch de alternatieve rock met een electronisch tintje. Al komt er weleens wat anders bij zoals de cd 'Where the Wild Things are' van C-mom&Kypski. Een cd met verzameling liedjes die alle kanten opschieten, waardoor het zeer moeilijk wordt om de stijl te omschrijven. Luister naar het nummer Eyes on the Road en dat rockt mede door Voicst. Het nummer Circus C-Mon& Kypski swingt de pan uit mede dankzij de Amsterdam Klezmer Band. Je hoort ook Beats en Jazz terug op hun cd en welke stijl eigenlijk niet. Hieruit zou je afkunnen leiden dat ik niet gebonden ben aan één stijl, maar deze cd's zijn uitzonderingen in mijn muziekverzameling.

Geen opmerkingen: