maandag 3 maart 2008

I.M. Jeff Healey (25 March 1966-2 March 2008)

Op mijn twaalfde kreeg ik mijn eerste radio/cassetterecorder. Toen begon voor mij mijn zoektocht in de muzikale wereld. Ik begon met de populaire muziek oftewel de top 40. Maar na een aantal jaren ging ik meer richting de rockmuziek. Eén van de artietsen was Jeff Healey. In mijn hoofd hoort hij bij Melissa Etheridge en Chris Isaak. Die drie artiesten horen bij de overgang van pop naar rock. Als je dan op een ochtend hoort dat hij op 41 jarige leeftijd is overleden schrik je wel even.

Mijn interesse in bluesrock is in de loop der jaren minder geworden. De laatste plaat die ik van Jeff Healey (Band) gekocht heb was Feel This. De muziek werd mij te clean. Hij was naast een bluesrock gitarist ook een jazz trompettist. Hier vind je de videoclip van Confidence Man; een nummer van zijn eerste plaat See the Light.

1 opmerking:

Hiram zei

Grappig, ik heb echt precies diezelfde artiesten-associatie bij Jeff Healey, alleen waren Melissa Etheridge, Chris Isaak en ook Texas voor mij destijds juist de eerste heimelijke stapjes buiten de metal :) De Healey Band heb ik ten tijde van hun tweede plaat ook nog gezien, volgens mij in Den Bosch, kan me er weinig meer van herinneren eerlijk gezegd, behalve dat ik met m'n vader was (bluesrock hè, ouwemannemuziek...). Ik schrok ook wel toen ik het las.