zaterdag 19 april 2008

Bestel maar

Ik begin mezelf zo langzamerhand medeschuldig te maken aan het faillissement van platenzaken. Ik heb namelijk vier platen via internet besteld. Geen van deze platen zijn moeilijk verkrijgbaar behalve dat ze op het moment van bestellen nog niet uit waren. Op dit moment luister ik naar één van de vier nl. Tapes 'n' Tapes met hun laatste cd Walk it off genaamd. Ook Live 2001 March van Sixteen Horsepower heb ik via de post ontvangen. Ik ben blij met de live uitvoeringen van de nummers van Secret South, maar hij (zanger David E. Edwards) neemt ook echt geen gas terug. Alle uitvoeringen gaan in een hoog emotioneel tempo door waardoor ze hun kracht verliezen.

Twee andere platen die nog in bestelling staan zijn Vantage Point van dEUS en Third van Portishead. Van Portishead heb ik het nummer Machine Gun gehoord. Het maakte mij erg nieuwsgierig naar de hele cd. Van dEUS heb ik de cd één keer beluisterd via de luisterpaal. En ik volg de discussies op internet over de cd. Ik vraag me af wat het oordeel over deze plaat zou zijn als dit de eerste plaat van dEUS was. Tot nu toe vind ik hem goed, maar ik moet hem vaker beluisteren om een goed oordeel te kunnen vellen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Portishead klinkt alvast veelbelovend op de luisterpaal :)

Anoniem zei

Ik kocht dit jaar al heel wat Zita Swoon-geschiedenis op eBay. Het gaat dan meestal om 2de hands plaatjes. Sinds mijn favoriete platenzaak dicht is ook de laatste van ZS gekocht via Proxis.be en het debuut van Kawada via de bands website. In beide gevallen is het iets duurder dan vroeger in de winkel (maar bij die laatste komt het geld waarschijnlijk beter terecht).
Die Kawada-cd is nu al mijn favoriet van het jaar, dit is hoe ik mijn plaatjes graag heb (en mooi artwork).