zondag 6 februari 2011

Jarig: Lente

Hieronder nog een oud stukje in verband met de verjaardag van mijn blog. Hier was ik best tevreden over.

Lente
's Ochtends als ik om half vijf wakker ben dan hoor je de vogels al fluiten. Dan duurt het nog een paar uur voordat het licht wordt. Voor mij is dit de heerlijkste manier van wakker worden. Langzaamaan komt er steeds meer licht in mijn slaapkamer. Het was van mij dan ook een doelbewuste keus om geen zonwerende gordijnen op te hangen in mijn huis.

In de herfst kan het zo lekker regenen. Dan zit je 's avonds thuis. Je hoeft niet door die regen heen. De verwarming aan, op de bank zitten en naar een mooie plaat luisteren.

Een mooie blauwe ijle lucht, vier graden onder nul en je fietst met een lekkere dikke jas door een polderlandschap waarover een laagje rijp ligt.

Geen opmerkingen: