zaterdag 6 augustus 2005

Terug van Buitenkunst 2005

Ik ben weer terug van vakantie. Twee video installaties gemaakt in twee groepjes van drie. Dat was meteen het grootste nadeel. Maar er zijn mooie dingen uitgekomen. De eerste installatie was op drie TV's te zien, drie filmpjes over de drie personen die de installatie gemaakt hadden. Maar dan wel non-linear. En een ander groepje hadden vier verschillende ochtenden. Dus daar werd vertoond hoe mensen opstaan en in welk tempo.

En onze tweede installatie was een filmpje waarin we de communicatie hebben getoond tussen muzikanten. En dit hebben we getoond op twee conga's. Daarop werd het beeld met een beamer geprojecteerd. We hadden alleen een kleurenfilmpje, maar het werd zwart wit getoond. Niemand snapte waarom, want alles leek te werken.

En het weer was een beetje jammer. Maar mijn tent heeft het gehouden. Ik heb mooie voorstellingen gezien. En naar mensen geluisterd die Motown en Freefunk uitvoerden (afzonderlijk natuurlijk). En gelachen om de fysieke humor.

Update: Op de eerste dag werd in het restaurant Jack Johnson gedraaid. Ik moest meteen denken aan de discussie op het internet over Jack Johnson. Ik geloof dat ik nog niet iemand gehoord heb die het mooi vind. En baal, baal; de CD waar mijn muziek filmpje opstaat is door de midden. En ik heb geen contact adressen van de mensen die er aan mee hebben gewerkt. Dus of ik daar nog aan kan komen is maar de vraag.

Geen opmerkingen: