maandag 10 oktober 2005

Boonanza



Spelletjes spelen vind ik leuk. Ik wil winnen, maar ik kan ook wel tegen mijn verlies. Alleen wat ik soms de moeilijkheid van spelletjes vind, zijn de spelregels. Vooral als ze er discussie over kan ontstaan. Zo heb ik afgelopen zaterdag Boonanza gespeeld van 999games. In de spelregels staat dat je 1 kaart uit je hand moet neerleggen en dat je vervolgens een tweede mag neerleggen. Dus dan is de vraag mag je ook een derde en een vierde en een vijfde neerleggen? Ik dacht van niet, iemand anders van wel. Uiteindelijk hebben we het wel gedaan. Want je kan kan niet eeuwig blijven discusseren.

Met een aantal mensen spelen we weleens Machiavelli. Daarbij heb ik het weleens meegmaakt dat iemand de Moordenaar koos en dan vervolgens een karakter vermoorde die niet in het spel was en ze wist dit. Ik zou zeggen, vermoord dan niemand. Maar zij speelt spelletjes echt alleen maar voor de gezelligheid en niet om te winnen. Ik doe het toch echt voor allebei.

Geen opmerkingen: