woensdag 2 november 2005

Linux?

Ik lees elke dag de artikelen van Webwereld. En natuurlijk ook de reacties op deze artikelen. En gisteren kwam het bericht dat beveiligde CD's van Sony een rootkit op je PC zetten. De reactie van sommige mensen hierop is altijd: Oh, wat ben ik blij dat ik Linux heb draaien dan heb ik daar geen last van. Dat zeggen ze bij elk Windows lek dat boven water komt.

Als ik om me heen kijk naar alle mensen die een computer thuis hebben en ik ga uit mijn blote hoofd een schatting maken, denk ik dat ongeveer 20% van die mensen met Linux over weg zou kunnen. En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die nog geen computer hebben. Ik wil weleens weten hoe ze dat zien. Iedereen aan de Linux. Nou moet ik erbij vertellen dat ik geen Linux heb. Dus ik weet niet zo goed waarover ik praat. Maar ik heb weleens iemand bezig gezien met Linux en dat is naar mijn inzicht niet voor de gemiddelde computergebruiker (met de klemtoon op gebruiker) weggelegd. Dus kunnen die mensen niet een nuttiger bijdrage leveren en zorgen dat Linux voor elke computergebruiker te gebruiken valt?

Geen opmerkingen: