zaterdag 26 november 2005

Taktiek

Gisteren was ik één van de velen die last had van het slechte weer. Ik moest naar Rotterdam vanuit Leiden. En in Schiedam bleek het dak van het nieuwe station te zijn afgewaaid. Waardoor de treinen er niet langs reden. We konden kiezen uit twee treinen één trein ging naar Den haag CS en de ander naar Vlissingen via Rotterdam. De trein naar Vlissingen stond alleen nog niet op het bord. Dus we besloten de trein naar Den Haag CS te nemen. In Den Haag CS namen we de stoptrein naar Rotterdam Hofplein die blijkbaar niet langs Schiedam komt. Alhoewel ons wel verteld was dat er weer treinverkeer mogelijk was langs Schiedam. Bij Rotterdam Hofplein namen we de tram om naar de medische faculteit van het Erasmus te gaan. We hebben alleen een rondje gemaakt via de economische faculteit van de Erasmus Universteit. Ik was even vergeten dat die er ook nog was.

Later kregen we te horen dat de trein naar Vlissingen vijf minuten later ging. Toen zat ik me te bedenken wat een betere taktiek is: wachten tot er een trein komt of alvast in de eerste trein te stappen die in de goede richting gaat. Ik doe altijd het tweede, omdat ik liever alvast in de trein zit. Alleen je komt er wel achter dat die taktiek niet altijd de juiste is. Maar ik bljf hem toch uitvoeren.

Op de terugweg ging het trouwens goed. 's Avonds keek ik naar het nieuws en toen pas drong het tot me door hoe erg het weer die dag was. Dan merk je ook hoe mensen van nieuws buiten gesloten zijn als ze vast op een station staan. Mensen reageerden zeer fel op de NS en wisten nog niet dat er ook automobilisten vast stonden. En dat dit toch een kwestie van overmacht was. Maar ik zou misschien ook wel zo reageren.

Geen opmerkingen: