dinsdag 6 december 2005

Alcohol

Ik drink geen alcoholische dranken. Als je dit aan mensen verteld dan kan je beter zeggen dat je het uit principe niet doet, dan dat je het niet lust. Want iets vies vinden dat kan niet, dan zit het in je hoofd. Nou heb ik toevallig jarenlang een probleem gehad om yoghurt met stukjes fruit te eten. Daar kreeg ik kotsneigingen van,terwijl ik yoghurt en fruit lust. Ja, dat zat echt in mijn hoofd. Ik heb ooit griesmeelpap waarschijnlijk met klontjes moeten eten. En dat was smerig. Mensen hebben krijgen altijd de wildste ideeen om mij aan de drank te krijgen waaronder cocktails.

Nu heb ik iemand iemand gekend die ook geen alcoholische dranken lust en die bleef het proberen. Hij dacht er moet toch een drankje zijn dat ik wel lust. Maar na 20 jaar had hij het nog niet gevonden.

Ik kook wel met wijn. Ik eet bonbons; aan de buitenkant kan je nl. niet zien of er alcohol in zit. Sommige bonbons vind ik lekker, sommige niet. Ik heb een keer speculaasparfait gegeten. Vantevoren was me al verteld dat er drank in zat. De parfait was heerlijk. En iemand heeft een keer een sausje gemaakt met drank en dat was ook lekker en niet opgewarmd.

Na al deze ervaringen heb ik besloten dat het niet in mijn hoofd zit. Ik wil alleen wel een keer aangeschoten zijn. Gewoon om te weten hoe het is.

1 opmerking:

Nicole zei

Ik drink wel alcoholische dranken, maar het hoeft voor mij niet. Zo had ik laatst tegen mezelf gezegd om een tijdens een avondje uit GEEN alcohol te drinken. Dat heb ik ook gedaan. Maar als je dan de gezichten van de mensen achter de bar ziet als je om een cola vraagt... Net alsof het vreemd is dat je geen bier ofzo besteld. Tja!