woensdag 30 januari 2008

De Goede Dood

Een negatieve recensie schrijven vind ik altijd moeilijk. Ik schrijf liever positieve stukjes. Nog moeilijker wordt het als je bijna alleen maar positieve recensies leest. Deze recensie gaat niet over een cd, maar over een toneelstuk. Het toneelstuk heet 'de Goede Dood' en is geschreven door Wannie de Wijn (regisseur/acteur/schrijver). Het onderwerp is euthanasie. Het verhaal speelt zich af in de tijdsperiode van ongeveer 18 uur. Het begint tegen de avond in het huis van Ben. Zijn twee broers, zijn vriendin, dochter en zijn huisarts komen voor het afscheid. Je ziet iedereen zijn emoties bij deze gebeurtenis. De vragen die ze hebben. Dit wordt allemaal goed gespeeld. Ik geloof het. Alleen wat ik niet geloof is dat als de euthanasie om 09:00 's ochtends wordt gepleegd, men om kwart voor negen opstaat. Je kan vast goed slapen als je weet dat iemand 's ochtends om negen uur gaat sterven. Nergens bleek dat ze eerder waren opgestaan. Het was naar mijn mening geloofwaardiger geweest als men de volgende ochtend vroeger was opgestaan.

Website

Geen opmerkingen: