woensdag 30 januari 2008

Voicst - A Tale of Two Devils

Lang geleden kreeg ik van iemand een bandje met Appetite of Destruction van Guns 'n' Roses. Ik vond het maar niks, te veel herrie. Later kocht ik de plaat 'ten' van pearl jam. Het heeft minstens tien keer luisteren geduurd voordat ik het een mooie plaat vond. Dus mijn les was, luister altijd meer dan één keer naar een cd voordat je een oordeel velt.

Maar nu ben ik er toch weer ingetrapt. Ik heb de laatste cd van Voicst gekocht naar aanleiding van de nummers 'everyday I work on the road' en 'two devils'. Maar daarna kwam de teleurstelling. De nummers zijn allemaal hetzelfde, dat dacht ik. Maar vandaag, nadat ik de cd al tien keer beluisterd heb, begint het te dagen. De single 'everyday I work on the road' ligt in de lijn van het eerste nummer van de cd 'high is an Amsterdam tourist'. Deze nummers heb ik verschillende keren gehoord waardoor ik op ze uitgeluisterd raak. Dus ik moest me ertoe om de rest van de cd goed te beluisteren. Dan kom je bloedmooie nummers tegen zoals 'second blow' en 'Aha erlebnis'. Het nummer 'come on' moet je maar vergeten. Mijn idee is dat je door het nummer 'high is an Amsterdam tourist' geleid wordt, terwijl je jezelf moet leiden in het het nummer 'aha erlebnis'. Een goede cd, maar de volgende keer iets meer nummers waarin je jezelf moet leiden.

Geen opmerkingen: