maandag 21 juli 2008

Last FM

LastFM is vernieuwd. Een site waarop ik mezelf in 2005 heb ingeschreven. Ik kan daarop volgen wat ik in de afgelopen dagen, weken en maanden aan muziek op mijn computer heb gedraaid. In de sidebar hiernaast kan je dat ook terug zien. Nu hebben ze de site dus vernieuwd. Dit levert hilarische comments op op hun feedback forum. Het blijkt maar weer dat veranderingen moeilijk zijn.

Maar sommige dingen snap ik nog niet helemaal. Ik kan een playlist maken met liedjes die naar LastFM zijn geupload. Die heb ik via LastFM in mijn sidebar kunnen zetten. Nu is het met de huidige LastFM niet mogelijk om deze playlist op hun site te laten afspelen. Ik moet hiervoor een abonnement nemen. Maar op mijn weblog kan ik hem nog wel afspelen. Terwijl de nieuwe feature Library (dit is waarschijnlijk hete vroegere radio station) kan ik wel gratis afspelen; dit kon vroeger dan weer niet gratis. Het blijkt allemaal met rechten samen te hangen, maar de logica heb ik nog niet gevonden.

En ik vind dat je iets meer moet klikken dan eerst. Maar voor de rest bevalt de nieuwe lay-out me eigenlijk wel. Het is een stuk beter dan de 3voor12 site die ik eigenlijk nog steeds te druk vind.

Geen opmerkingen: