vrijdag 25 juli 2008

Big City

In mijn 'muziek' leven zijn een aantal keerpunten aan te wijzen. Ik heb het idee dat ik nu weer op een keerpunt ben beland. Ik begin namelijk de cd Big City van Zita Swoon te waarderen.

Toen deze cd net uitkwam heb ik hem gelijk gekocht en een paar keer gedraaid. Ik hoorde er niets in. Volgens mij was het gewoon een slechte cd. Laatst had ik Big City in plaats van Big Blueville meegenomen naar mijn werk. En toen begon ik het te horen. De extra geluidjes in de liedjes. Ik hoor nu dus beter de subtiliteiten in een nummer. Misschien wordt dit mijn nieuwe muzieksmaak: subtiele muziek. Vorig jaar ben ik al een beetje bezig geweest met experimentele muziek en nu dus subtiele muziek. Straks kan ik geen genre of stijl meer opnoemen waar ik niet naar kan luisteren.

Geen opmerkingen: