maandag 30 mei 2011

EKKO 25 jaar

Ik kwam het bericht tegen op Kicking the Habit. Het bericht dat EKKO 25 jaar bestaat en ter ere daarvan exclusief vinyl gaat uitbrengen. Op de site van EKKO recordings mag je meehelpen de keuze te bepalen. Nou ben ik niet echt een concertganger maar meer een thuis muziekluisterliefhebber maar toch wil ik wel mee kiezen. Toen keek ik naar de lijst van 1986 tot en met 1998. Ik moet eerlijk toegeven daar ken ik vrij weinig van. Er zijn wel een aantal namen die ik ken of die me in ieder geval bekend voorkomen zoals 22 Pistepirkko, Flowers for Breakfast, Daryl-Ann en nog een aantal andere. Maar in die tijd zat ik in een hele andere hoek van de popmuziek.

Vanaf 1990 koop ik cd's daarvoor waren het cassettebandjes. Aan het eind van mijn cassettebandjes periode zat ik op het spoor van Chris Isaak, Melissa Etheridge en Jeff Healey Band. Mijn eerste cd die ik kocht was, dat volgens mijn schrift titelloos, een album van Alannah Myles. In diezelfde periode vond ik ook dat je maar een èèn stijl kon kopen. Waarom? Geen idee. Maar in die tijd luisterde ik en kocht ik vrij veel rock en bluesrock. Maar dat was ik op een gegeven moment zo spuugzat dat ik naar de Plato in den-Haag (met mijn ov waar ik anders toch niets aan had) ben gegaan. En daar twee cd's van Nueva Manteca heb gekocht die had ik namelijk kort daarvoor op tv gezien. Sindsdien koop ik gewoon wat ik mooi vind ongeacht de stijl.

Geen opmerkingen: