maandag 27 juni 2011

Vervanging

Leuk een stukje in je hoofd hebben zitten met een titel en vervolgens niet meer weten waarover je het wilde hebben. Om te beginnen wilde ik hier één of meer foto's van mijn nieuwe stereo installatie laten zien. Natuurlijk gaat het om het geluid en dat is stukken verbeterd ten opzichte van mijn oude installatie. Ik ben er nu ook redelijk aan gewent. En alles lijkt nu ingespeeld te zijn in hoeverre dat dan echt nodig is.

Wat me opvalt de laatste tijd is dat ik mijn blog minder 'nodig' heb. Omdat ik tegenwoordig ook berichtjes het internet opstuur via facebook en twitter post ik minder op mijn blog. Dus twitter en facebook lijken een gedeeltelijke vervanging te worden van mijn blog. De langere berichten en de YouTube filmpjes komen nog steeds op mijn blog natuurlijk. maar de kortere berichten vinden nu andere plekken.

Een andere vervanging die plaats heeft gevonden is de vervanging van minstens vier afstandsbedieningen door één universele afstandsbediening. Eerst was ik zo eigenwijs om niet de manuals van mijn TV en mijn DVD speler op te zoeken. Ik was op zoek naar het typeplaatje om mijn TV dat kon ik niet vinden, maar op de afstandsbedieningen stonden wel nummers. Deze nummers heb ik gebruikt om de universele afstandsbediening in te stellen, maar dat werkte niet. Later bleek dat dit de nummers van de afstandsbedieningen waren en niet die van mijn TV en DVD speler (logisch, ik weet het).Dus de volgende avond heb ik de manuals opgezocht en vervolgens de juiste typenummers gebruikt. Toen was de universele afstandsbediening goed in te stellen. Ik heb de knoppen nu ook verminderd; eerst zaten er negen pagina's aan knoppen in nu nog maar 4 bij TV. En het werkt perfect.

Een andere vervanging lijkt mijn laptop te zijn. Hij is een vervanging van mijn desktop computer. Ik vraag me zelfs af of ik als mijn desktop computer versleten is, ik wel een nieuwe desktop computer moet kopen.

Geen opmerkingen: