zondag 18 september 2005

Heimwee

Heimwee is voor mij heel lang een onbekend fenomeen geweest. Pas toen ik het huis uitging begreep ik wat heimwee was. Toen had ik heel soms heimwee naar thuis. Dat het eten klaar staat, de was gedaan werd, de boodschappen werden gedaan.

Ongeveer twee en half jaar geleden ben ik verhuisd naar een groter appartement. Daarvoor woonde ik in een piepklein appartement. Ik had een iets te groot uitgevallen slaapkamer waar twee eenpersoonsbedden naast elkaar stonden en een bureau met mijn computer. En een zeer smalle woonkamer waar ook een keukenblok in zat. Dan luisterde ik op zondagochtend naar 'Oeverloos' op Kink FM. 'Vroeger' begon oeverloos op zondagochtend om tien uur. Dan zette ik eerst een was aan en deed de deur dicht tussen mijn slaapkamer en woonkamer (wasmachine stond in de woonkamer). En dan ging de computer aan en dan luisterde ik in bed naar oeverloos. Hier heb ik nu heimwee naar.

Mijn computer staat tegenwoordig in de woonkamer en Kink FM zendt nog steeds niet via de ether uit. En het begint pas om 12:00. Dus dit gaat niet meer. Nu luister ik op zondagochtend als ik wakker ben naar Radio 1.

Geen opmerkingen: