vrijdag 28 januari 2005

Copark-Few chances come once in a lifetime

Ik vond de eerste CD van Coparck fantastisch. Toen hoorde ik dat ze gedumpt waren door hun platenmaatschappij; baal, baal. Maar ze gingen verder. Eerst vond ik een cover van Venus as aboy op een verzamel CD en dat klonk wat electronischer dan hun eerste CD. Ik begreep ook dat de drummer weg ging waardoor ze meer met samples en drumcomputers gingen, wat mij wel mooi leek. Toen hoorde ik de eerste single en dit nummer viel mij wat tegen wat betreft het electronische gehalte. En nu is dan de nieuwe CD uit. En ik heb hem al een paar weken in huis. Hij wordt steeds.

Wat ik altijd frappant vind is het eerste, tweede en derde gehoor. Op het eerste gehoor was hij wel mooi, maar op een oppervlakkige manier en weinig samples en electronica. op het tweede gehoor zijn Now, Try something else en het titelnummer. Er is een mooie mix gemaakt tussen samples en instrumenten. En op het derde gehoor komen er weer andere nummers bovendrijven, waaronder Just when nothing seems to happen.... En als ik lazy days hoor hoor ik Johan.

Geen opmerkingen: