zondag 6 februari 2005

Jaloers

Vanochtend naar The frames bij Vrije geluiden zitten kijken. Ik heb zelf de CD 'For the birds'. Maar deze verdwijnt niet zo vaak in de CD speler. Op het moment dat ik dit schrijf zit hij zelfs niet in mijn CD speler. De CD blijft niet in mijn hoofd zitten. En ik vind hem net iets te rustig. Maar nu zag ik dat ze ook wat meer rocken. Ik ga toch eens soulseeken om te luisteren wat erop andere CD's van hun staat.

Na het kijken van dit programma weet ik ook weer waarom ik jaloers ben op muzikanten. Liedjes schrijven: cool. Ik ben niet zo vaak jaloers, maar hier wel een beetje op.

Als iemand het weten wil nu zit in mijn CD speler Ozark Henry met 'I'm seeking something that has already found me' met onder andere het nummer 'Dogs and dogmen'. Hier een stukje van de tekst:

Dogs and dogmen
They all look the same
They mingle to easy
Contrast is vague
As I come home from the park I notice a smell of shit
Soon I discover The irritating cause of it
Within the profile of my sole On the carpet of the hall
I find stinking brown A good reason to get pissed.


Het rare is dat als ik naar een nieuwe CD luister, de tekst mij in eerste instantie niet zo interesseert. Bij dit nummer kwam ik er pas een half jaar later achter waar deze tekst over ging. Maar een gave tekst.

Geen opmerkingen: