woensdag 22 november 2006

Politiek

Bij de vorige verkiezingen had ik SP gestemd, toen moest ik PVDA stemmen van een aantal mensen. Strategisch stemmen noemen ze dit. Dat advies hebben veel mensen opgevolgd bij de vorige verkiezingen. Bij deze verkiezingen lijkt men dit advies niet zo te geven en niet zo te volgen. Ik vroeg mij af of strategisch stemmen werkt. Als de PVDA meer stemmen krijgt dan komen ze bij SP vandaan. Als men een linkse regering wil heb je een groot PVDA, SP en Groen Links nodig. Als je de grootste bent, mag je meestal de onderhandelingen beginnen. Daarom willen mensen dat de PVDA de grootste wordt, maar dan wordt de SP kleiner. Die stemmen die de PVDA nodig heeft moeten ze bij CDA en de VVD weghalen. Dan kan je een linkse regering krijgen. Maar ik geloof toch niet dat ik echt links ben. Ik ben in ieder geval niet extreem links.

Geen opmerkingen: