maandag 11 december 2006

Covers

Ik verzamel onbewust verschillende versies van hetzelfde nummer. Zo heb ik minstens vijf versies van Wayfaring Strangers en dat nummer vind ik niet eens echt mooi. de uitvoeringen zijn o.a. van Giant sand, Neko Case, Eva Cassidy, 16 horsepower en Johnny Cash. Nu zat ik net te luisteren naar Hallelujah uitgevoerd door Susannah and her Magical Orchestra, een prachtige uitvoering trouwens. Ook heb ik de uitvoering van Jeff Buckley. Zo koop ik graag van favoriete artiesten een cover cd zodat je hun smaak leert kennen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dan wil ik je van harte The House Carpenter's Daughter van Natalie Merchant aanraden. Vol met haar favoriete folkliedjes. Waaronder Poor Wayfaring Stranger, die ik alvast maar ff hier (mocht je m nog niet hebben) voor je heb neergezet: http://www.megaupload.com/?d=078KP2GB

Marian zei

THNX