dinsdag 26 december 2006

Kerstdiner

Afgelopen vrijdag had ik mijn eerste kerstdiner van eind 2006. Sinds jaar en dag eten D. en ik samen op woensdag. Ik noem het ons eetclubje. Sinds vier jaar maken we ook een kerstdiner. En dit jaar was het vrijdag zo ver. Ik had de boodschappen gedaan en tien keer gecontroleerd of ik alles in huis had; ja dat had ik. Toen was het zover. We begonnen samen met het voorgerecht en ja hoor daar begon het al. Ik had de creme fraiche in de zak van de winkel laten zitten en het had dus twee dagen bij kamertemperatuur gestaan. Dus D. ging om een nieuw potje creme fraiche, nadat we gekeken hadden of ik echt alles in huis had. Alles ging goed totdat we bij het dessert aankwamen. Daar moest slagroom op en het potje in de koelkast was over de datum. Ik had het verkeerde potje weggegooid. De vuilniszak was nog niet weg en die zak stond buiten. Het goede potje slagroom zat erin en was nog afgesloten. We hebben het gebruikt. Na dit verhaal wil vast niemand meer bij me eten. Maar ik hoor nooit klachten over mijn kookkunsten. Dit was het menu van die avond:

Voorgerecht:
Taartje van paling
Het lekkerste gerecht van de avond

Hoofdgerecht:
Koolvispakketjes met vanilleroom geserveerd met kardemonrijst
Een beetje vreemd, maar wel lekker.

Nagerecht:
Banoffee pie
Heerlijk

Geen opmerkingen: