dinsdag 19 juni 2007

Era Vulgaris


Mijn eerste kennismaking met Queens of the Stone Age (vanaf nu QOTSA) was het nummer No one knows. Vervolgens kocht ik de cd Songs for the Deaf en ben ik ook gaan luisteren naar ouder materiaal. Begin dit jaar werd bekend dat er een nieuwe plaat uitkomt. En dan ga ik toch op internet kijken of ik wat materiaal kan vinden. En dat lukte en vervolgens ging ik daarnaar luisteren. Het eerste wat me opviel was het geluidsniveau en de doffe sound, maar ik dacht dat ligt vast aan de MP3's. Maar nu ik de cd gekocht ben ik nog steeds niet overtuigd van het geluid. Maar goed eerst een aantal keren luisteren naar de hele plaat. En hij bevalt me steeds beter. Alleen hadden ze beter Run Pig Run eraf kunnen laten en het nummer Era Vulgaris erop kunnen zetten. Nummers als Battery acid, I'm a designer en toch ook wel Sick, Sick, Sick met lekkere riffs en goede twists. Maar voor mij gaat hij niet over Rated R heen. Ik kan weer lekker rockend door het leven.

Geen opmerkingen: