zaterdag 10 november 2007

Luistergedrag deel 2

Op elke plaat zijn toch maar een paar mooie nummers te vinden. De singles zijn de enige mooie nummers op een plaat. Dit zijn de opmerkingen die ik vaak hoor. Die mensen snappen ook niet waarom ik cd's koop. En nog zo'n mooie is: deze cd's worden saai. Nou koop dan minder saaie platen.

Als ik platen draai, zet ik altijd de shuffle aan. Waarschijnlijk vanwege die mindere nummers die altijd op een plaat staan. Als je ze namelijk altijd in dezelfde volgorde draait dan zijn er nummers die je op een gegeven moment niet meer hoort. Net zoals vroeger toen ik nog naar radio3 (tegenwoordig 3FM) luisterde. Ik maakte dan huiswerk terwijl de radio aanstond. Meestal hoorde ik de radio niet echt behalve als er een leuk nummer langskwam dan ging ik weer luisteren. Als ik op mijn computer naar muziek luister zet ik meestal hele cd's op. Ik blijf erbij dat je favorieten hebt, maar dat kan toch veranderen.

En nog iets. Soms zou ik willen dat ik mijn stereo playlist ook kan scrobbelen op LastFM. Dan krijg je een veel eerlijker beeld van mijn luistergedrag.

En toch blijf ik cd's kopen.

Geen opmerkingen: