zaterdag 4 maart 2006

Website bouwen

Voor mijn werk ben ik een website aan het bouwen. Ik gebruik hiervoor het programma Adobe GOlive CS2 aangevuld met Photoshop en ImageReady. De structuur is nu zo goed als af. Nu moet iedereen de inhoud aanleveren.

In het begin deed ik er drie kwartier over om alleen een plaatje op de site te krijgen, maar nu is dat geen probleem meer. Ik heb zelfs een menubalk waar aan elke tab drie acties gekoppeld zitten. Dit wordt trouwens mijn eerste zelfgebouwde website.

Op mijn afdeling had nog nooit iemand een website gebouwd en de mensen die ik ken die websites bouwen doen dat rechtstreeks in HTML, terwijl Adobe voor mij HTML schrijft. Dus van die kant was hulp moeilijk. Vervolgens kwam er iemand langs die ook zijn eerste website gebouwd had en die deed het met Dreamweaver. Hij kon me ook niet echt helpen.

Je krijgt tegenstrijdige meningen van mensen: wel of geen frames. Ik heb nu frames gebruikt en zo gaat hij ook het internet op. Dan kijk ik wel hoe dat werkt en of er toch een betere methode is. Het is nu een combinatie van Frames en HTML tables.

Maar ik moet nog heel veel leren. En ik ga ook deze weblog vervangen door een zelf gebouwde website.

1 opmerking:

Anoniem zei

domeintje goedkoop claimen en wordpress installeren (wordpress.org) deed voor mij genoeg. Knutsel zelf ook vrij regelmatig in Photoshop voor foto's of logo's. Overigens goedkoop hostjes: yourname.nl of sohosted.nl ;)

Gegroet,
RobindeGroot.nl