zondag 25 juni 2006

Nineteeneighties


Ik heb de nieuwe CD van Grant Lee Phillips (GLP) 'blind' gekocht. En eigenlijk is het een beetje een tegenvaller. Ik vond Grant Lee Buffalo een goede groep die het mooiste liedje ooit hebben uitgebracht nl. 'Fuzzy'. Op een gegeven moment is die groep opgeheven en is GLP solo gegaan en toen ben ik hem blijven volgen. Hij heeft na GLB blijkbaar zijn electrische gitaar goed opgeborgen. Ik dacht toen deze CD opgenomen werd dat hij zijn electrische gitaar wel uit zijn bergplaats zou halen als hij 'Wave of mutilation' zou spelen. Maar nee deze CD is net zo subtiel als de rest van zijn solo werk. Als je van acoustische muziek houd is het best een mooie plaat. Hij maakt van deze covers echt zijn eigen nummers. Maar mij raakt hij kwijt als 'fan'.

Geen opmerkingen: