donderdag 27 juli 2006

meneren met vreemde gewoontes

Ik stond laatst bij de kassa van de AH op mijn beurt te wachten. De man die aan de beurt vertelde de kassiere dat hij haar kende. Ik lette niet echt goed op. Toen hij weg was vertelde de cassiere dat hij tegen iedereen zegt dat hij ze kent uit de Hema.

Ik moest toen denken aan twee andere mannen. De ene kwam ik weleens in het centrum tegen. Hij komt je dan een hand geven en vragen hoe je het maakt. Hij komt op zo'n manier op je af alsof hij je kent. De eerste keer was ik hard aan het nadenken waarvan ik hem kende. Maar hij bleek dat bij iedereen te doen.

De andere man komt op mijn werk langs. We noemen hem de karateman, omdat hij altijd langskomt met een tas waarop karate staat. Waarschijnlijk heeft hij daarin oude TV gidsen die leest hij nl. in de bibliotheek bij ons. Ik zit er nooit, maar men heeft mij verteld dat hij er uren in kan lezen. Hij wordt ook erg kwaad als je te hard niest. Hij drinkt vaak om half vijf koffie.

Geen opmerkingen: