zondag 13 augustus 2006

Vakantie 2006

Mijn zomervakantie is ten einde. Ik ben al een week terug, maar de afgelopen week was ik nog vrij. Ik ben in de week van 29 juli-5 augistus naar buitenkunst geweest; locatie Randmeer. Ik heb samen met andere mensen twee en half filmpje gemaakt; rendez-vous en zomerdans. Het was weer hard werken.

Ik heb op één dag zelden zoveel regen zien vallen als op woensdag 2 augustus. Deze dag viel letterlijk in het water. Veel tenten zijn die dag verhuisd en ik had geluk dat het water niet door mijn grondzeil kwam. Ik had wel een waterbed, maar gelukkig hield het regenen op een gegeven moment op en had het water de tijd om de grond in te trekken. Dus dit jaar een natte week en een hete week gehad.

Natuurlijk had ik veel muziek bij: Coparck, Nick Cave, Millionaire, Daan, Dead Man Ray, Faultline etc. Ik heb er zelf niets van gebruikt voor de filmpjes. Zomerdans is gemaakt op een compositie, die de deelnemers van de compositieweek gemaakt hadden. Onder Rendez-vous is Little Green Bag van George Baker gezet.

Nog even in het kort waar de twee filmpjes overgaan. Rendez-vous is een ontmoeting tussen twee mensen, waarin de voorbereidingen, de weg naar de ontmoeting en de ontmoeting zelf in beeld zijn gebracht. En Zomerdans gaat over een klein parapluutje die verlaten is door mensen en waar zwerfparaplu's naar toegaan en gaan dansen. Het kleine parapluutje gaat vervolgens meedansen.

Geen opmerkingen: