zondag 4 februari 2007

Laat, maar niet te laat

Ik ken Nick Cave al vrij lang. Een collega draaide de cd 'Murder Ballads' heel vaak op het lab naast mijn lab. Op die manier hoor je een cd maar half, wat niet echt een geschikte methode is om een nieuwe plaat te leren kennen. Later ben ik de cd op een normale manier gaan beluisteren door hem weleens te lenen. Sindsdien ben ik al eens naar een concert van Nick Cave geweest en ik heb ook verschillende Nick Cave cd's gekocht.

Nu speelde er al jaren een duitse gitarist bij hem in de band. Zijn naam was Blixa Bargeld. Ik wist ook dat hij eigen band had genaamd einstürzende neubauten. Die naam ken ik al jaren, maar de muziek niet. Toen hoorde ik het nummer 'Silence is Sexy'. Muziek en stilte en allemaal zo goed gedoseerd. Ik wilde meer van die band horen dus vandaag heb ik een verzamel cd van ze gekocht namelijk 1991-2001. Ik ga nog verder zoeken naar meer cd's van ze, maar dit is het begin van mijn ontdekkingsreis door de wereld van einstürzende neubauten.

Update: Ik zit steeds te twijfelen of ik de titel nog zal veranderen in beter laat dan nooit, want zo is de uitdrukking eigenlijk. Maar dit heb ik zelf bedacht.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ah, einstürzende neubauten! Heb ze zelf ook pas vorig jaar leren kennen. Met Perpetuum Mobile was dat. Nadien heb ik ook die 1991-2001 verzamelaar gekocht (al is het meer een restjesplaat) en het viel me toch op dat hun recent werk veel toegankelijker is. Niet zo vaak naar geluisterd, maar dat zal er nog wel van komemn.

Marian zei

Ik ben nog via soulseek aan het uitzoeken welke cd's ik nog meer wil kopen. Maar Perpetuum Mobile stond al wel hoog op het uit te checken lijstje. En van 1991-2001 vind ik het feit dat het een restjes plaat is ook een beetje een nadeel. Maar hij was maar een tientje en ik wilde al wat meer van ze horen op cd. En ik had hem al gekocht toen ik erachter kwam dat het een restjesplaat was. Maar ik heb er geen spijt van.

Anoniem zei

Als ik zo vrij mag zijn je te adviseren zou ik zeker beginnen met het latere werk (=silence is sexy en perpetuum mobile), en als je dan toe bent aan het oudere werk :-) dan is halber mensch een fantastische plaat. Ook niet zo heel duur trouwens zo nu en dan.