woensdag 25 april 2007

ABN AMRO

Dat ik hier nog eens over zou schrijven, maar er zijn me de laatste paar dagen een aantal dingen opgevallen:
1. de voorzitter van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) vindt dat het aanbod van de drie banken Royal Bank of Scotland, Fortis en het Spaanse Banco Santander een beter bod is, omdat de ABN AMRO geografisch gezien in meer gebieden actief wordt.

2. De drie banken willen allemaal een stuk van de ABN AMRO, dus de ABN AMRO gaat op in drie banken. Dus die drie banken breiden zich geografisch uit en niet de ABN AMRO.

3. In Goedemorgen Nederland werd hem gevraagd wat het voordeel is voor klanten als de ABN AMRO opgaat in die drie banken. Daar had hij geen duidelijk antwoord op.

4. Als ABN AMRO met Barclay Bank samengaat breidt de bank zich niet geografisch uit, maar wel op zakelijk gebied. Tenminste ze zeggen dat ze bijna geen overlapping hebben op zakelijk gebied.

Ik ga hier niet beweren dat ik weet wat een beter aanbod is. maar ik kan de ABN AMRO wel begrijpen. Als ze in zee gaan met die drie banken weten ze vantevoren dat ze opgesplitst worden.

Geen opmerkingen: