maandag 23 april 2007

Een snelle en een langzame

Arctic Monkeys - Favorite Worst Nightmare

Deze plaat heb ik pas zondag gekocht. Kan ik er dan veel over zeggen? Ach, waarom niet. De afgelopen twee, drie jaar kwamen er verschillende bandjes uit het Verenigd Koninkrijk met zeer aanstekelijke nummers. Deze bandjes werden vervolgens hypes. Ik probeer bij hypes altijd de muziek in de gaten te houden en er niet doof achteraan te lopen. Alleen van de Kaiser Chiefs, Franz Ferdinand en the Arctic Monkeys belandden cd's in mijn platenkast. Van Franz Ferdinand heb ik zelfs de tweede cd aangeschaft. Alleen van The Arctic Monkeys draai ik de eerste cd nog weleens. Dus die hype is bij mij blijvend, daarom heb ik toch het risico genomen om de tweede cd aan te schaffen. En tot nu toe bevalt hij me prima. Hij klinkt volwassener, breder en nog net zo aanstekelijk.


Rapture - Pieces of the People We Love

Over deze plaat wil ik al heel lang een stukje schrijven. Dus dan ga je goed luisteren naar deze plaat. Alleen verdween deze cd niet al te vaak in mijn cd speler. Maar hij belandde wel op/in mijn MP3 speler. Zo beluister ik hem eigenlijk als losse nummers, die komen tussen nummers van EN, 16 horsepower, The Czars en Storybox. En zo bevalt deze cd me eigenlijk als beste. De plaat klinkt goed, maar alle 11 nummers achter elkaar draaien vind ik een beetje veel van het goede.

Geen opmerkingen: