woensdag 8 augustus 2007

Buitenkunst in video

Ik ben dus terug van vakantie. Ik geloof dat ik nog nooit zo hard gewerkt heb op vakantie. Ik deed de speciaalweek Beeld en Geluid. We hadden elke dag een opdracht behalve de laatste twee dagen toen hadden we één opdracht. Maar dat leverde aan het eind net zoveel stress op. Maar we konden in ieder geval op donderdag barbequen.

Het weer
We begonnen met mooi weer op zaterdag. En natuurlijk had ik 's ochtends weer te warme kleren aangetrokken. Dat werkt niet lekker als je een tent moet opzetten. Maarr die tent stond en ik heb geen wateroverlast gekregen na de regen op zondag en maandag. De rest van de week hebben we redelijk tot goed weer gehad.

Mijn bril
Zaterdagochtend zette ik een oude bril op om snel wat dingen te kunnen doen, waaronder alvast mijn tent en luchtbed (inflatable) naar het station te brengen. Toen verder mijn tas inpakken, gas uitzetten, ramen checken etc. En toen was het 11:00 en ging ik de deur uit. Halverwege de reis kwam ik erachter dat ik nog steeds mijn oude bril op had. Deze bril was al eens in tweeen gegaan. Dus ik zat er op de te wachten dat hij opnieuw in tweeen zou gaan. En ja hoor woensdagochtend was het zover. Ik heb er zelf veel aangeprust, maar uiteindelijk heeft één van de medewerkers hem voor me gemaakt.

Video's
We waren met zijn twaalven. Zondag, maandag, dinsdag en woensdag werden we verdeeld in vier groepen en heeft elke groep een filmpje gemaakt. De opdrachten waren achtereen volgens 'De schreew', 'oorverdovende stilte' en op woensdag kregen we tekst op basis waarvan we een filmpje maakten. De balangrijkste opmerking die de hele week rondging was: je mag niet illustreren. Dus geen bij laten zien en daarbij het geluid van een bij laten horen. Op donderdag werden we in duo's verdeeld en werkten we samen met de improvisatie zang. Elk duo maakte een gedeelte van het bewegend behang achter de zangers. De inspiraitebron was een tijstip van de dag. Wij hebben toen een uitgeperste sinaasappel laten zien die op de grond lag. Bewegend behang is best moeilijk te maken. Het mag niet afleiden, maar het moet wel iets toevoegen. Donderdag en vrijdag hebben we aan gezamelijk project gewerkt, eigenlijk een video installatie. Ik zal kijken of er iets op Youtube komt. Eén van de cursisten gaat alles op DVD zetten voor ons.

1 opmerking:

Anoniem zei

het moet onwaarschijnlijk leuk zijn zo'n week mee te maken, toch wel iets om jaloers op te zijn. (maar het is je gegund)