zondag 26 augustus 2007

Noorderlingen

Het internet is een vloek en een zegen tegelijkertijd. Ik probeer al een tijdje 'Little Things' van Hanne Hukkelberg fysiek in handen te krijgen. Nu kwam ik bij haar noorse platenmaatschappij terecht: 'Propeller recordings' en daar wordt vermeld dat 'Little Things' in de re-release gaat. Hij zou op 27 augustus in de noorse winkels liggen. Ik ben benieuwd naar de datum voor de nederlandse re-release. Kijk in dit opzicht is internet een zegen.

Verder lees ik vrij veel over muziek op het internet. Een aantal namen ben ik uit gaan checken, zoals de nieuwe cd van Susanna en van Loney, Dear. Volgens internet is sonata mix dwarf cosmos 20 augustus uitgekomen dus ik ga op 20 augustus naar de platenzaak Maar nee, toen was hij er niet. De cd van Loney, Dear kon ik ook niet vinden. en de tweede cd van Patrick Watson komt officieel pas vanaf 12 september in de winkel te liggen.

Via internet leer ik steeds vaker muziek kennen die in nederland nog niet te koop is. In dat opzicht vind ik internet een vloek.

En waarom heet dit stukje nou noordelingen, hoor ik jullie denken. Dat zit zo: Hanne Hukkelberg, Susanna, Anna Ternheim (ook een nieuwe ontdekking van mij) en Loney, Dear komen allemaal uit een scandinavisch land.

Geen opmerkingen: