maandag 8 juni 2009

Twijfels

Omdat ik geen cd's kan wegdoen en mijn huidige twee cd kasten vol beginnen te raken, ben ik bezig een nieuwe cd kast of cd kasten te kopen. Ik ga dus mijn eigen dj hoekje veranderen. Het stereomeubel heb ik al weggehaald. Ik heb nu dus een muur van ongeveer 165 cm en 240 cm hoog om cd kasten tegen aan te zetten. Maar welke moet ik nu kopen: twee metalen kasten (210x75x16) in RAL9006 gelakt die 1008 cd's per kast kunnen bevatten van cd-rek.nl of één houten witte kast met twee delen van in totaal 165 cm breed als dat kan van cdkast.nl. In die houten kast kan ik minder cd's kwijt, maar hij is wel mooier.

3 opmerkingen:

marc zei

Persoonlijk zou ik voor de houten kast(met sierlijst) kiezen omdat die de sfeer in de ruimte warmer maakt terwijl de metalen variant alles net iets koelers maakt.

Ik denk ook dat een strak alu-kleurig metalen rek met dergelijke afmetingen iets te onpersoonlijk is om in een woonkamer te plaatsen.

De kleur kies je best in functie van de andere kleuren in je interieur (om een eenheid te verkrijgen, of een aanzet te geven tot iets dergelijks).

clismo zei

Ik zou ook dat houten geval doen. Niet omdat hij mooier is, want dat valt toch nauwelijks meer op als hij vol staat, maar omdat er minder cd's in passen. Je moet ergens begrenzingen aanbrengen in je verzamelwoede. ;-)

Marian zei

@Clismo: dat klopt. Dat wilde ik eerst met de kasten doen die ik nu heb. Daar kunnen er ongeveer per kast 400 in. Maar ik vind het niet genoeg. Maar ik heb al zitten uitrekenen dat ik ongeveer 50 cd's per jaar koop en dat houdt dan in dat als er 1300 in kunnen ik nog tien jaar verder kan verzamelen zonder cd's weg te doen. Ik denk dat ik maar die houten ga neigen. Nu de kleur nog> Alhoewel ik toch denk dat hij wit wordt. Dan past hij ook in een andere kleur interieur.