donderdag 31 mei 2007

De koningen van Leon

Because of the Times is de derde cd van Kings of Leon en dit is mijn eerste kennismaken met Kings of Leon. Na een paar keer luisteren leer ik hem steeds beter kennen en wordt hij mooier en mooier. Vervolgens ben ik eens op hun site gaan kijken en daar bleek een forum te zijn. Dan ga je daar eens rond snuffelen. En toen ging ik de meningen van andere mensen over deze cd lezen. Vervolgens viel me op dat veel mensen de twee eerdere cd's beter vinden. Ik ben nu de omgekeerde weg aan het bewandelen. Ik beluister de derde cd als eerste en nadat ik dit stukje heb geschreven ga ik eens naar twee vorige cd's luisteren. En dat kom ik nog een keer op deze cd terug, want dan kan ik hem pas vergelijken met de twee vorige cd's. Ze gebruiken een vrij breed palet aan rockinvloeden in hun muziek. Een mengeling van U2 en de Pixies met een zanger met een schurende stem. Dan ga ik nu beginnen met de beluistering van de eerste twee cd's

1 opmerking:

Anoniem zei

bekijk en beluister live-optreden van 23 mei als voorproefje naar hun optreden op Werchter en pukkelpop deze zomer:
http://msninconcert.msn.com/music/KingsofLeon/nl-be/artist.aspx
De moeite!