donderdag 17 mei 2007

Natuurlijk/onnatuurlijk

Feist - The reminder

De naam van deze zangeres ben ik al al tientallen keer op het internet tegengekomen. Ze wordt vergeleken met o.a. Cat power. Die vergelijking met Cat Power vind ik vergezocht. Ze verschillen veel qua instrumentarium en qua zangstem. Dat laatste vind ik vrij essentieel. Ik hoor meer Suzanne Vega en Martha Wainwright terug. Maar ik probeer mijn muziekverzameling gevarieerd te houden dus niet te veel singer/songwriters, maar ik had al een paar herrie platen gekocht dus er mocht weer een singer/songwriter bij. Luister naar haar jazzy, soulvolle en uptempo nummers op een zondagmorgen en geniet. 's Avonds kan deze cd ook goed.

Geniet

Soulsavers - It's Not How Far You Fall, It's The Way You Land

Het heeft een tijdje geduurd, maar nu weet ik wel woord bij deze cd past nl. onnatuurlijk. Waarom heb ik deze cd eigenlijk gekocht? ik las een recensie met de muziekstijlen waar deze cd uit bestaat, toen dacht ik interessant. Ik las dat Mark Lanegan zong en hij heeft een mooie stem. Ik heb een paar nummers gedownload, die bevielen me wel. Ik heb toen de cd gekocht en in mijn cd speler gestopt. Daar hield het voor mij op. Misschien ligt het aan mij, maar ik hoor geen synergie tussen Mark zijn stem en de muziek. Op de cd staan wel goede nummers dus daar ligt het niet aan. Maar of ik hem nog vaak zal draaien, waarschijnlijk niet.

Oordeel zelf

2 opmerkingen:

Anoniem zei

terwijl ik naar Drillem luister op je last-fm playlist luister... denk ik "van herrie gesproken" ;-)

en over Lanegan: toen ik hoorde dat 'm naar 'ons' catusfestival kwam was het een teleurstelling dat het 'maar' met soulsavers was.
Gelukkig komt ie begin augustus met isobel c ook naar dranouter.

Marian zei

Bug is toch een leuk nummer? Heb jij trouwens geen LastFM account? Samen met isebel C. klopte het wel.