donderdag 12 juli 2007

Dilemma

Ik wil dus mijn activiteiten op internet uitbreiden. Ik schrijf al een tijdje over mijn favoriete muziek en ik wil eens wat meer laten horen. Dit zou in de vorm van een podcast kunnen. En daar heb je ruimte voor nodig op een server. Je hebt allerlei sites waarnaar je grote files kunt uploaden en andere mensen weer downloaden. Maar het leek mij handiger als ik zelf eens een host ging zoeken voor een 'echte' website met ales erop en eraan. Heeft iemand enig idee hoeveel webhosts er in nederland zijn? Veel te veel. Ik ben in eerste instantie gaan zoeken voor webhosts die PHP en MySQL databases ondersteund zodat ik Wordpress kan gebruiken. Vervolgens vond ik een andere methode om weblogs op internet te kunnen maken en dat is pivot. Pivot komt bij twokings vandaan en daar kan je ze ook hosten (eigenlijk op pivothosting). Een andere manier is movable type; de eisen hiervoor heb ik nog niet bekeken. Maar ik kan ook altijd nog bij blogger blijven en gewoon megaupload gebruiken. In ieder geval heb ik de komende tijd genoeg te doen.

Geen opmerkingen: