maandag 23 juli 2007

Top 100 allertijden

1. The Czars - Goodbye
2. Hanne Hukkelberg - Little things
3. 16 horsepower - Secret South
4. Einstürzende Neubauten - Halber Mensch
5. Faultline - Your Love Means Everything
6. I am Kloot - Natural History
7. Queens of the Stone Age - Rated R
8. Radiohead - the Bends
9. Zita swoon - I Paint Pictures on a Wedding Dress
10.Portishead - Dummy

Mijn Top 10 allertijden. Op de OOR site kan je de Top 10 allertijden vinden en in OOR 7 staat de complete top 100. Alleen vind ik die eigenlijk niet zo interessant. De individuele lijstjes zijn veel interesanter. In die individuele lijstjes vind je namelijk platen terug zoals Portishead' Dummy, The Libertines titelloze plaat, D'Angelo's Brown Sugar en zelfs de Arctic Monkeys' Whatever people say i am, i am not.

Van de top tien heb ik twee platen nl. Jeff Buckley met Grace en Radiohead met OK computer. Ik ben benieuwd naar de lijst over tien, twintig, dertig jaar. Ik ben benieuwd of The Beatles en Velvet Underground dan nog steeds zo hoog in de lijst staan. The Beatles, the Stones, Lou reed en Velvet Underground komen niet in mijn lijst voor. Waarschijnlijk komen ze dat ook nooit. Ik ben erg slecht in klassiekers. Ik koop wat ik mooi vind. Ik koop niets, omdat men vind dat je dat in huis moet hebben. Daar heb ik zo'n hekel aan.

Geen opmerkingen: