zondag 13 augustus 2006

Muziekvlaag voorbij

In een jaar heb ik altijd periodes dat ik heel veel op zoek ben naar nieuwe muziek en dus ook periodes dat ik dat niet heb. En nu is de periode aangebroken dat ik geen nieuwe muziek zoek. Dat als ik in een CD winkel rondloop ik absoluut niet weet wat ik daar doe. De muziekvlaag duurde de afgelopen periode wel erg lang.

Ik schrijf mijn CD aankopen op in een schrift. En de laatste jaren met datum erbij en als ik daar naar kijk, zit er een soort lijn in. Toen ik nog op school zat en studiefinciering kreeg kocht ongeveer 10-20 CD's in een jaar (dit kan ik niet met cijfers onderbouwen). Mijn prioriteiten waren eten, drinken een dak boven mijn hoofd en vervolgens CD's. Voor boeken en kleding werkte ik in de zomervakantie. Toen ik ging werken en ging het aantal CD's dat ik in een jaar kocht sterk omhoog; net alsof ik een inhaalslag moest maken. Na een aantal jaar is die hoeveelheid gehalveerd naar ongeveer 35 CD's in een jaar.

Ik merk ook dat hoe minder geld ik te besteden heb, hoe kieskeuriger ik word.

Geen opmerkingen: