zondag 24 september 2006

Simon

Op een ochtend fietste ik naar het station. Ik kwam A. tegen. Hij ging een kadootje kopen voor een collega (zijn begeleider) van mij. Hij ging een DVD voor d'r uitzoeken en of ik meeging. Ja hoor, tuurlijk. Zijn taktiek was 2 DVD's kopen die hij zelf ook wel wilde. Eén van de twee geven en als ze die al had dan kon hij nog altijd die andere geven en de eertse zelf houden. De twee DVD's die hij uitzocht waren Lost in translation en Bridget Jones' diary.

Een paar weken later was A. zelf jarig. Ik was uitgenodigd en ik wilde een kado geven. Ik weet dat hij van muziek houd. Hij had het over een DVD van Kylie Minogue, Live in Sydney. Dus ik op zoek naar de desbetreffende dvd van Kylie; niet te vinden. Dus ik moest wat anders bedenken. Toen ben ik weer naar Plato gegaan en daar flink in DVD bakken zitten graaien. Ik bedacht me zijn taktiek. En vervolgens heb ik de film Simon uitgezocht en een DVD met de eerste animatie filmpjes van Wallace and Grommit. Ik heb tot vijf minuten voordat ik hem zijn kado ging overhandigen getwijfeld welke DVD ik hem zou geven. Uiteindelijk is het Wallace and Grommit geworden en Simon heb ik zelf gehouden. En daar heb ik geen minuut spijt van gehad. Vanmiddag heb ik zitten kijken en het is een hele mooie film. Een grappige en dramatische film in één.

Nog even de beschrijving van de film intypen. Ik typ dit letterlijk over van de DVD:
Simon vertelt het verhaal van de onwaarschijnlijke vriendschap tussen de Amsterdamse oerhetero en hasjdealer Simon en de schuchtere homofiele tandheelkundestudent Camiel. Tijdens een gezamelijke vakantie in Thailand wordt de vriendschap ernstig op de proef gesteld, waarna de twee elkaar uit het oog verliezen. Als ze elkaar veertien jaar later toevallig weer tegenkomen, blijkt Simon ernstig ziek te zijn.

De film werd geregisseerd door Eddy Terstall. De hoofdrollen worden gespeeld door: Cees Geel, Marcel Hensema, Rifka Lodeizen en Nadja Hüpscher.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Walter?
Wallace en Gromit, dus. ;-)

Marian zei

oeps foutje natuurlijk Wallace. Had ik toch die DVD moeten houden.