zondag 16 september 2007

Videoclips in Den Bosch

Het is een vreemde gewaarwording. Je loopt een zaal binnen met 50 televisies, maar je hoort geen geluid. In het stedelijk museum van Den Bosch is een tentoonstelling bezig van/over videoclips en videokunst allemaal van Nederlandse regisseurs. Een citaat uit bijbehorende folder:'Terwijl de uitzendtijd voor videoclips de laatste tijd afneemt, maakt vooral de videoclip van vaderlandse bodem een enorme sprong voorwaarts'. Ik vroeg me eigenlijk af hoe dat komt. Zou het tegenwoordig goedkoper zijn geworden om een videoclip te maken? In ieder geval was het een mooie, maar vermoeiende tentoonstelling. Ik ben op een gegeven moment maar een rondje gaan lopen om mijn oren en ogen even rust te gunnen. Ik heb nu een aantal videoclips op TV gezien in plaats van op YouTube. Hieronder een aantal van mijn favorieten (nu wel op de computer).

Menno Otten:
Track 4 - Aarvarck&U-gene




Matte Mourik/Andre van Hout/ Stella Zelm:
De onbekende - De Kift



Arthur Ivens&Smart Rascall:
U ain't like me - Kubus&Bang Bang



100% Halal:
Shitty Bum - C-mon&Kypski



Broersen&Lukacs:
Into Routine-Coparck

Deze video vind je op de video pagina van Coparck.

Geen opmerkingen: