zondag 9 september 2007

ZNF: Zita Swoon

Als je met de trein in Middelburg aankomt, zie je al vrij snel de Lange Jan oplichten. Verdwalen zul je dus niet snel. We volgden de lichtjes en kwamen bij het Abdijplein aan. Daar stonden een hoop mensen op een kluitje. En nog vroeg ik me even af waar het podium was. Het voordeel van dit podium was dat je er rond kan lopen. Het had alleen wel een halve meter hoger mogen zijn. Het was bijna half tien toen ik een man achter de mensen langs zag lopen met een vol bekertje en een aantal lege bekertjes. Ik dacht hij zoekt vast zijn medegangers. Later bleek dat het Joris Caluwaerts van de band was. Hij had zijn weg tussen de mensen door gevonden waarna ze het podium betraden. Volgende keer moet ik toch iets noteren, want ik weet echt niet meer met welk nummer ze begonnen. Ik ging rondlopen om te kijken waar het beste uitzicht was. Ze staan zo opgesteld dat ze elkaar allemaal aan kunnen kijken. Tom Pintens loopt nogal eens heen en weer tussen de toetsen en zijn plekje naast de twee achtergrondzangeressen. Het beste uitzicht vond ik aan de kant van de achtergrondzangeressen. Ik keek hun op de rug, maar SKC zag ik van voren. Ze speelden het eerste uur wat rustigere nummers. Aan het eind voor de toegift rockten ze er nog twee nummers doorheen. De toegift kwam na elven toen zou volgens het programma Billie King moeten beginnen (Billie Kinky zoals Stef Camil Carlens ze noemde). Tijdens de toegift zijn wij naar huis gegaan; wij moesten de trein halen. De laatste twee reguliere platen zijn niet favoriet bij mij, maar het concert smaakt naar meer.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

zou Joris er een traditie van maken zijn maten kwijt te spelen? Vorig jaar (2006) liep hij op het cactus-festivalterrein om eva en kapinga te roepen... die jongen heeft z'n lengte ook niet mee hé.
Ben wel blij om te horen dat ze - opnieuw - goed waren, vind het jammer dat ik er niet bij was.

+ ze bouwen een nieuwe website...
http://70.47.63.89/~sara/?page_id=39

Marian zei

dat van die nieuwe website is wel handig om te weten. Want die oude wordt niet echt meer geupdate. Behalve dan de tourdates.