dinsdag 30 augustus 2011

Kunst persoonlijk?

Ik ben bezig om voor mezelf een soort van kunstproject te bedenken om mijn creativiteit op gang te brengen. Ik geloof dat dat wel gelukt is (het bedenken dan, nu het uitwerken nog) alleen wordt het wel heel persoonlijk. Toen begon ik me een paar dingen af te vragen hoe persoonlijk moet/mag kunst worden? Trouwens ik denk niet dat ik kunst maak. Maar ik weet even geen betere omschrijving. Ik probeer mezelf gewoon op teken/schilder, fotografie en video gebied te uiten en te ontwikkelen. En in hoeverre moet je uitleggen wat je ermee bedoelt? En in hoeverre ga ik alles laten zien aan mensen? Vooral omdat ik het toch niet hoef te verkopen? Ik geloof dat ik deze vragen maar eens ga proberen te beantwoorden tijdens het maakproces. Eén van mijn projecten wordt het maken van beelden bij muziek (waarschijnlijk foto's). Het andere is het vastleggen van herinneringen en dan ook van vroeger, maar de beelden maak ik in deze tijd.

Note to self: En dit moet ik ook eens maar gaan uitwerken en dat het dus niet alleen bij een idee blijft. Al genoeg ideeën gehad die niet uitgewerkt werden.

Geen opmerkingen: