donderdag 11 januari 2007

Coparck - The 3rd album

Sommige bands schrijven zeer herkenbare muziek. Coparck is één van die bands. Ik ben dan ook benieuwd of je de nummers herkent als iemand anders ze zingt. Waar ik me over verbaasde bij de nieuwe cd van Coparck was de vele uitleg bij de teksten. Bij de vorige cd's werden geen teksten gevoegd en bij deze cd wordt je overladen met tekst waaronder een krant. Dit keer weer mooi artwork, maar dat kan bijna niet anders als de zanger ook grafisch ontwerper is. In eerste instantie lijken de nummers veel simpeler opgebouwd, terwijl d'r toch veel subtiele geluidjes extra zijn toegevoegd. Eén van de gebruikte instrumenten is een Paintbrush guitar, waarbij je je meteen gaat afvragen wat voor instrument dat is. Kan je daarmee paintbrushen of is hij gepaintbrushed? En ik denk dat ik ook de vacuumcleaner heb gevonden. Het nummer werd al verraden in het boekje, maar ik hoor hem terug net voor het oehoe. En op naar een concert (Leiden en/of Goes)om te zien of de stofzuiger ook op het podium gebruikt wordt.

Geen opmerkingen: