maandag 15 januari 2007

dEUS, 25-06-2002 Paradiso, Amsterdam, Holland

Ik ga niet vaak naar concerten, maar dit concert was voor mij een gedenkwaardig concert. Wij stonden boven en het was bloedheet. Achter de band werden videobeelden geprojecteerd. Mensen kijken naar de band en weer andere mensen kijken naar de videobeelden. Totdat je een vis boven een zeer groot zwembad ziet bungelen. Volgens mij was die vis al dood. En je vervolgens een dolfijn naar de vis ziet springen, maar hem elke keer net ziet missen. En je merkt dat de aandacht van steeds meer mensen naar de videobeelden verschuift. Totdat bijna het gehele publiek alleen nog maar aandacht heeft voor die dolfijn en ze dan ook gingen juichen toen de dolfijn de vis te pakken had. Dat moment zal ik me altijd blijven herinneren.

Geen opmerkingen: