donderdag 11 januari 2007

TV programma's

Ik snap iets niet. Ze hebben de twee schaatsprogramma's tegelijk geprogrammeerd. Pauw & Witteman staat tegelijk geprogrammeerd met 'Het Land van Maas en Geel'. Spangen en Baantjer werden toendertijd ook tegelijk geprogrammeerd. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Ik snap echt de logica hier niet van. Als ik zendercoördinator was of programmadirecteur was, zou ik het toch heel anders doen.

Ik gok dat er op een doordeweekse avond 3 miljoen mensen kijken. Van die 3 miloen mensen kijken er 300.000 duizend mensen graag naar detectives. Van diezelfde 300.000 kijken er ongeveer 50.000 graag naar voetbal. Dus als je tegenover een detective een voetbalwedstrijd neerzet, raak je 50.000 mensen kwijt. Terwijl als je tegenover een detective een detective zet, raak je 150.000 mensen kwijt. Dus zet niet twee schaatsprogramma's op hetzelfde tijdstip neer, maar zet tegenover dat schaatsprogramma bijvoorbeeld een detective en je boort een andere doelgroep aan.

Of snap ik echt niets van de TV wetten?

Update: Dit bedoel ik dus: 'De eerste slag is gewonnen door SBS. Sterren Dansen op het IJs trok rond de 1,1 miljoen kijkers, terwijl iets meer dan 1 miljoen mensen naar de ijsshow van RTL4 keken.' En als er één schaatsprogramma hadden er misschien wel 1.5 miljoen mensen naar gekeken.

Geen opmerkingen: