woensdag 17 januari 2007

Namen?

The Good, The Bad and The Queen, The Hold Steady, Skinny Puppy, Do The Undo, Busdriver, El Guapo Stuntteam, Malle Pietje and the Bimbo's, Benni Hemn Hemn Archie Bronson Outfit, Husky Rescue. Gaat er al bij iemand een lichtje branden? nee, dan zal ik het uitleggen. Dit zijn de bandnamen van tegenwoordig. Volgens mij heb ik ergens op internet een opmerking van The Klaxons gelezen dat alle standaard en voor de hand liggende bandnamen al zijn weggegeven in de afgelopen vijftig jaar. Je moet tegenwoordig veel moeite doen om een originele naam te verzinnen. Nou dat blijkt wel als je bovenstaand lijstje ziet; wat een namen. De bandleden van de De Nieuwe Vrolijkheid waren ook niet erg blij toen ze er achter kwamen dat er een band bestond die zich de naam De Nieuwe Blijdschap had aangemeten. Dat is gejat werd meteen geroepen. Toen waren ze niet meer zo vrolijk.

Update: Die andere band heet natuurlijk De Nieuwe Blijdschap

2 opmerkingen:

Alexander zei

Ik dacht dat de link de Luisterpaal van deze week was, zo ongeveer.

Marian zei

Ja, dat klopt. Ik zat op het forum van 3voor12 te kijken naar alle cd's die de laatste tijd op de luisterpaal hadden gestaan en toen vielen al die namen me op. Ze worden steeds orgineler en de namen bestaan volgens mij ook steeds meer uit meerdere woorden.